torsdag 7 februari 2013

O jag springer med bultande hjärta

Nackdelen med att inte skriva så ofta är att man helt plötsligt har en Massa att skriva om.
Men, den här gången så blir det nog inte så farligt.

Mamma och jag hittade iaf en säng tillslut och nu står den fint i min lägenhet där min gamla bäddsoffa brukade stå.
Sen har det spelats rollspel, Rob kom med in i spelet, och nu börjar det verkligen hetta till! Jag passade på att införskaffa mig en rollspelsbok och penna, så nu kan man anteckna ner allt som händer ordentligt!
Jag tog mig till ett besök hos frisören där vi experimenterade till oss en ny frisyr på mig... eller samma gamla frisyr, men med mycket kortare lugg. SuperNöjd!! Blir nog att fortsätta så ett ta nu. En Sara som älskar lugg, älskade den kortare varianten också!!
Sen var det dags att jobba natthelg. Jobbade fredagsnatten, inga problem, lugn och skön natt.
På lördagen tog jag ledigt då vi skulle ha en liten fest med jobbet, fira in det nya året, fira av vår kära kollega Sofia Torsten Isaksson, som flyttar ifrån Norrköping upp till Stockholm för att påbörja nya äventyr och ett nytt liv där. Och hon kommer att vara såååå saknad, men jag hoppas iaf att hon fortsätter att läsa här och jag ska verkligen försöka att ta mig upp så ofta jag kan och hälsa på min kära vän! (nu har jag ju även Abby som flyttat hem igen till Stockholm att hälsa på så det blir ju hur bra som helst)
Det var en mycket trevlig kväll med hemma fest hos en kollega, och utgång för oss lite yngre senare på kvällen!
Sen var det söndag och jobb stod runt hörnet. Natten gick bra men framåt morgonkvisten kom halsbrännan, en rejäl och riktigt vidrig halsbränna. När jag väl kom hem fick jag mig ungefär en timmes sömn... Sen började helvetet.
Toalett - hink - hulk - gråt, var tjugonde minut i 12 timmar...
Hemskt var det, och fick inte i mig någon mat igen på riktigt på torsdagen, så hemma stannade jag och sjukskrev mig ifrån jobbet.
På fredagen kände jag mig Mycket piggare, om än att jag var tvungen att vila efter 5 minuters minsta ansträngning, men städade bort baskilusker och gjorde det lite finare i min lägenhet.
På lördag var jag helt återställd och jag och min bror tog ett morgontåg till Uppsala, hälsa på pappa, johanna och Lisa-Marie.
Johanna hade fyllt år och skulle ha lite kalas på kvällen, jag tog det lugnt men var med ändå, har ju inte träffat johanna på flera år så jag tyckte att det var ok då.
När vi kom hem senare på kvällen var pappa fortfarande vaken, så vi låg uppe och pratade lite innan vi släckte ner för kvällen.
Tog en fika på stan med pappa innan det var dags för mig och bror att åka hem igen.
Och hem kom jag till världens gosigaste tisse! -Kärlek-



Inga kommentarer: