söndag 24 februari 2013

In the summertime...

Sista natten är snart avklarad!
Bara 2.5 timme kvar nu. Ska bli skönt att komma hem och få sova lite, för att sen upp och hoppa skapligt tidigt och hänga på Cissis jobb, fika med Westin och senare Finn.

Nätterna har varit lugna, lite småproblem, men inget allvarligare. Men man ska väl inte ropa Hej än, passet är inte slut och vad som helst kan hända.

Sitter för tillfället och bara Längtar till sommaren! Älskar sommaren gör jag, den friska, men ändå lagom varma sommarluften, speciellt den på morgonen, när det är sådär härligt fuktigt ute. Solen som lyser, värmer och bara Ler mot en, och jag ler tillbaka.
Fast det är dumt att säga Sommaren, för våren är Minst lika härlig, så fort snön försvinner lättar mitt hjärta.
Och nu önskar jag att Våren är på väg! Jag behöver mig en "lift-me-up", vintern som var och fortfarande är, har varit så lång och tung.
Jag vill ha min musik i mina öron och kunna le ärligt mot världen, och känna hur världen ler tillbaka med sin värmande sol och sina grönskande träd.
Allt som händer och alla beslut man måste ta kommer fortfarande vara jobbiga, men man kommer inte tyngas ner mer av mörkret och kylan som är runtom en.

Med det sagt! Så ska jag nu gå ut och väcka vår automat till liv och ta mig en kopp varm choklad! Och vilken förbättring, den förra automat vi hade fick man; en skvätt choklad, en skvätt mjölk och resten vatten, vilket då gjorde att man tog bort muggen vid sista skvätten för att vara redo med en annan mugg för att fånga upp skräpvattnet man fick. Nu däremot är det 50/50 choklad/mjölk, vilket gör min morgonkopp Mycket fylligare och godare! (och vill man ha kaffe nu så får man nymalda kaffebönor istället för det  pulver vi hade förut)
BRA Jobbat JOBmeal!

Så god morgon och God natt... om 2 timmar! :)

Inga kommentarer: