onsdag 20 februari 2013

Men jag vet, ja jag vet, att allting kommer ordna sig

Nu är det dags för veckans första nattpass.
Hoppas att det kommer vara en lugn vecka!
Har precis kommit till jobbet, så det är dags att äta lite kvällsmat, mmm singel-tacos, ni vet, när det inte får vara för avancerat då det bara är för En, och vad är då "singel-tacos" ?? Blandsallad (hackad och klar i en påse för 20 kr på hemköp) gurka, paprika, tomat, riven ost och gräddfil. Lyxade till det lite nu när jag jobbar natt med att faktiskt köpa tortilla-bröd till salladen med!
Basic, bra, enkelt... vem behöver mer till en tacos egentligen?? Nu när jag läser det tycker jag till och med att  det låter lite mycket!

Häromdagen var jag med Cissi och vi började prata om att faktiskt börja ta hand om vår ekonomi, försöka att inte göra massa onödiga utgångar, dricka lite mindre, göra lite roligare saker istället, eller iaf spara så man kan göra roligare saker.
Ja! Självklart! Nu ska vi börja spara!!! BAM!
Men va skönt det skulle vara att ha en ny dator, visst den här fungerar jättebra-isch, men den är ju TUNG! Inget man gärna tar med sig i onödan, jobbar jag natt tar jag med den första kvällen, lämnar den för att ta hem den efter sista passet.
Tänk så smidigt att ha en liten lätt dator, som man kan ha med sig utan besvär till jobbet, som man kan ha med sig när man ska sitta och hänga på Cissis jobb en hel dag, eller när man åker till Stockholm för en helg, eller hälsar på pappa.

Och; Kan vi inte gå nästa vecka när lönen har kommit och kolla efter handväska?
Vanligtvis brukar jag köpa En väska, som jag använder tills jag tröttnat så ofantligt mycket på den, men använder den ändå för att jag inte orkar köpa en ny, och så går den sönder, men snålheten och latheten är fortfarande kvar, så jag använder den liiiite till tills den Verkligen går sönder.
Är det inte bättre då att ha ett par att välja mellan så man inte behöver nöta sönder en i tagen som man ändå är helt less på?

Just det! och så skulle vi kanske köpa flygbiljetter till USA denna månad, Krangen och jag.

Utgifter utgifter utgifter.....

Men om jag inte festar denna månad.... så kan jag väl unna mig det här istället?? Så kan jag ju börja spara nästa månad??
(brukar det inte alltid låta så??)

2 kommentarer:

Punkperon sa...

Jag behöver med en ny väska! Kanske ta en shoppingrunda nästa vecka? :D

Sara sa...

Absolut!! Vi förtjänar det tycker jag!