måndag 18 februari 2013

Det tog alltför många år för mig att äntligen bli fri

Alla hjärtans dag blev supermysig.
Mötte Cissi och Westin på stan, där vi köpte lite vin, godis och Thaimat!
Promenerade hem till Westin där vi kollade på massa kärleksfilmer, pratade och bara hade det bra! Bästa Alla hjärtans dag på länge!!
Cissi följde med mig hem och sov över hos mig, en sisådär mitt i natten! vi var väl hemma hos mig runt 3? 4? och vid halv sju började min väckarklocka att ringa.
Suck!! Tvättstuga! Men jag snoozade faktiskt lite extra innan jag traskade ner med första lasset.
Cissi gick till jobbet strax efter åtta, och jag trött och bakis tog mig till soffan, för att varva med att ligga skönt där och springa ner till tvättstugan.
Halv tolv, ner och hämta tvätt, upp och duscha, blåsa hår, sminka sig och packa väskan, för en timme senare var det stressigt nog dags för mig att ta mig till bussen mot Stockholm!!
Att läsa på buss/tåg/bil har jag aldrig haft problem med, dock kanske det inte var det bästa när man är lite småbakis, och man slutar att läsa när det är 20 min kvar av resan, då blev jag åksjuk! Men vi kom fram fortare än planerat och jag hängde på tågstationen i väntan på att Abby skulle komma och möta mig.
Där satt jag och kollade på folk i nästan en timme, men sen kom han!
Vi gick till bolaget och köpte på oss lite dricka, och sen tog den dyraste taxin hem till honom (jag som precis köpte en ny T-bane-remsa.... Suck)
När vi väl kom hem till Abby var han tvungen att jobba lite till, så jag tog mig ett glas vin och började kolla på en ny serie "House of cards", Helt ok serie får jag nog lov att säga, efter att ha sett två avsnitt!
När Abby väl var klar med sitt arbete, så tog han sig ett glas vin och vi satt uppe resten av natten och hade diskussioner om Allt mellan himmel och jord! Från hur vi lärde känna varandra,till ex-flickvänner/pojkvänner, jobb, vardag och slutligen till vad mobilens google-historik säger "average penis lenght"....
Tanken var ju att vi skulle gå ut på kvällen, men vi glömde visst bort tiden lite. 
Abby lyckades ta bild på mig mitt i en av våra diskussioner, utan att jag alls märkte något...
När vi var klara med alla våra diskussioner var det dags att Sooova (efter en lååång dag) och klockan var ungefär 5 när jag somnade.
Vaknade på lördagen med ett ryck (som om jag hade ställt en väckarklocka) kl 08.30 och kunde inte alls somna om.
Väntade på att Abby skulle visa något livstecken och så fort han sträckte sig efter sin vattenflaska började jag prata med honom. Han suckade och sa att det var på tok för tidigt för honom att gå upp, men tji fick han!
Pappa ringde och vi bestämde träfftid på stan och jag messade Sofia och bestämde tid med henne.
Sen var det upp och hoppa för mig, gjorde iordning mig och tog tunnelbanan in till stan.
En lunch med Fia och massa prat senare mötte vi upp min finaste Far.
Pappa och jag strosade ett tag innan vi bestämde oss för en fika på Vete Katten.
sen följde pappa mig till bussen och jag snoozade fram till Nyköping, där började jag messa Cissi och bestämde mig för att träffa henne en snabbis innan jag skulle hem och sova.
En cider senare var jag hemma och somnade i soffan innan kl. 22 med en mysig tissetass mot bröstkorgen.
Kattlas nya favoritplats??

Inga kommentarer: