onsdag 26 juni 2013

There's a hole in the bucket, dear Liza, a hole...

I måndags lånade jag med mig en flyttkartong hem från jobbet, planen var att börja packa ner köket lite pö-om-pö under veckans gång.
Kom hem och kände mig väldigt trött, men tog tag i att iaf tömma två skåp, sen gick jag över till att på ett humm mäta upp köket och göra en skiss över hur det ser ut idag!
Det tog lite tid men lite kul att ha nåt att pyssla med.
Sen surfade jag in på IKEA's hemsida där dom har home planner, jaja Det är inte anpassat för Windows 8, men jag tänkte försöka iaf!
Jag märkte fort felen som inte synkade ihop mellan programmen, men det gav mig en ungefärlig bild på hur det fungerade.
Efter ytterligare någon timme med det så hängde sig hela sidan och jag jag upp och gick och la mig istället.

På tisdags morgon vid halv sju ringer Vicevärden för att berätta att han kommer idag för att riva ut köket och ta bort golvet.....
Men....
Jag har ju Inte tömt alla skåp än!!!!
UT med Allt i vardagsrummet.... Nästan.. Ville ju inte komma försent till jobbet och tänkte att är det nåt dom måste flytta på eller så, så är det bara att dom gör det isf.
Sen kom jag hem på kvällen.....
Till det här!
Ja! Golvet va iaf borta!  och ett täcke av trä-damm låg över hela köket, ut med resten i vardagsrummet.
Hann iaf kolla lite på jobbet, under rasterna på IKEA's hemsida igen och byggde ihop mitt kök!
Så nu vt jag Ungefär vad det kommer kosta, förutom En Miljard saker som jag har glömt där, eller andra kostnader.
Det kommer bli dyrt, Men jag får iaf ta ett lån av min Far!! Så han kommer hjälpa mig så SJUKT Mycket och jag är Sååå glad över det!!
Slippa tråkiga bankmöten (visst jag har en jättetrevlig kontaktman på min bank, men under semestertider vet man aldrig vem som jobbar)
Slippa räntor, typ, jag har lovat att baka till pappa som tack när mitt kök är klart! :D Och så blir jag inte av med hela min budget på en gång heller....

Han är Guld värt min pappa!
Mamma också självklart som har hjälpt mig fram till idag och kommer hjälpa mig en hel del till misstänker jag innan köket är klart!

Så nu sitter jag på Espresso house, affärerna har precis öppnat och jag ska iväg och köpa en tumstock.
Och AJ, just i denna stund kolla jag ut genom fönstret och ser en stackare med cykel ramla i spårvagnsspåren! Man vet ju själv hur ont sånt gör, men han såg ut att sköta det snyggt!
Men pissväder är det ute! regn och rusk!!
Ska gömma mig på en biosalong med Cissi när jag slutat jobbet, efter att vi ätit lite middag ute på nåt ställe! Se vad vi blir sugna på bara, vad som helst förutom mikromat, så blir jag nöjd! :P

sjukt trött tjej, i hopp om att kaffet gör henne piggare!

Inga kommentarer: