tisdag 4 juni 2013

On a late night, When the moon is blinding..

Tiden som gått.

Förstår inte hur lätt det är att glömma bort att uppdatera här, sen sitter man med 20 bilder och galna
berättelser... Nästan iaf...

Lagom efter att lönen kom, så har jag haft spenderar-byxorna på lite väl länge... vilket känns lite jobbigt, det tryter i min kassa.
Och självklart, för att man unnat sig lite nya saker denna månad, vad händer... Mitt förbaskade Kylskåp får för sig att gå på strejk igen!!
Öppnar sig själv hela tiden, Till och Med när jag tejpar igen den.... Måste köpa ett nytt kylskåp... :(
Ska se OM man kan skjuta på problemet liiiite till, oljar in gummit i kylen och det verkar fungera lite...
Så!!
Vad har man gjort när byxorna varit på då!!
Jag har införskaffat mig en Tassimo! Så nu kan även jag unna mig Gott kaffe när jag väl vill ha det när jag är själv hemma. Tidigare har det blivit billigt snabbkaffe när jag varit sugen, men inte nu längre!

Sen köpte jag mig en väska… Världens Finaste väska, lila, ursöt, plånboksväska, Mywalit. Mamma verkade först lite skeptisk, men tyckte att den lät kul, sen när hon fick se den föll även hon.
Så! Som tidig födelsedagspresent fick hon en likadan (fast med färger som passa henne) och hon blev Jätteglad!
I fredags så var det festligheter på gång. Herr finn och hans nya band skulle spela in en musikvideo till en av deras låtar, och jag skulle hjälpa till att vara statist, haha.
Så jag passade på att kompa halva dagen och sluta vid lunch, så mötte jag upp Fina Cissi och gick på stan med henne ett tag, sen följde hon med hem till mamma där vi drack lite vin, och gjorde iordning oss. Så följde hon med ner till deras replokal på kvällen, men gick hem strax efter vi börja filma.
Det var synd, hon var ju så fin och borde varit med, men hon skulle jobba dagen efter så jag förstår henne.
Passade på att klippa mig när jag hade lite tid över på fredagen med!

Carina kom in till spelningen, och vi filmade massa, och drack en hel del, och hade riktigt kul! Sen gick vi till Lakritz, mötte krang och jag hade det galet kul och Dansade massa!

Sen lördag och söndag spenderade jag med Cissi, på hennes jobb och fikat, och i lördags följde jag henne hem och vi kollade på film och åt hennes Tomat/mozzarella paj (som Btw är helt underbar!)
Så! Nu är jag ”fattig som en kyrkråtta” som herr Finn alltid säger. Men om jag får säga det själv, det är ju lite kul att fylla i allt i min lilla kassabok, som jag målade sist jag jobbade natt, med Doctor Who tema! Hehe, såklart!
Idag har jag varit ute i det fina sommarvädret med Cissi! Vi tog en promenad runt strömmen och passade på att njuta av sommarvärmen!
Men nu är det nattpass som gäller!
Idag och imorrn jobbar jag natt! Men sen är jag ledig till nästa Onsdag! WhopWhop!
När man jobbar natt, är man van vid att vara själv, det är skönt att ha hela huset för sig själv och man kan prata högt med sig själv, sjunga, se ut som… hej kom och hjälp.
Men i natt är det massa tekniker här… Tydligen! Stort arbete på gång, så man känner sig sådär extra fin när man klätt sig denna kväll haha!
Men det är lite trevligt med rörelse här… Händer något så vet jag ju att jag har tekniker på plats! Och! För en timme sen hade de fikarast så jag fick vara med och äta nattmacka med dom!!
Men det är synd om dom, vissa har varit här sen 8 i morse, och det ser tydligen inte särskilt ljust ut för dom så de kommer kanske inte ifrån för än imorgon bitti?

Inga kommentarer: