torsdag 13 juni 2013

you can do whatever you want

God morgon alla glada!!
Sitter på jobbet och har fika! Hinka massa kaffe, ett tappert försök att bli lite piggare!
Men!
I lördags då var det kalas på schemat!! Upp skapligt tidigt, göra iordning sig och vänta in pappa! Han kom och hämtade upp mig, och efter en snabbis på bolaget och Ica så åkte vi ut till Söderköping till Fru och Herr Saarnak.
Där var det tält uppsatt, tårta var framme, saft och kaffe i glasen, musik i bakgrunden och skrattande barn på gräsmattan.
Mina kusiner hade kommit från Stockholm för att vara med på tårtkalaset, men åkte hem framåt kvällen när festfolket kom.
Pappa stannade bara över själva tårtkalaset och åkte hem tidigt på eftermiddagen.
Men det var mysigt att få träffa min pappa och mina kusiner igen, även det bara var för en kort stund!
Sen kom en hel drös med folk på kvällen för att fira min bror Robert och Linnnéa (ängla) då dom båda fyller 30 år iår!
Det var Riktigt trevligt och framåt småtimmarna så fick jag skjuts hem till norrköping igen av Elli! Tack så Hjärligt för det!
tagen bild från Cissis Instagram, sånt där en syster Aldrig borde se...
Dagen efter var inte nådig heller! Ujujuj så trött jag var!! Efter mycket om och men tog jag mig till affären, i hopp om att köpa en onyttig Panpizza, men dom hade inte den jag brukade äta, så jag plockade istället ihop en tallrig med småpotatis, saltgurka, mozzarella, lite gräddfil och haricovert. Kanske inte den roligaste bakismaten, men Gott var det!
Sen de övriga dagarna då jag varit ledig ifrån jobbet så har jag faktiskt haft väldans tur med vädret! Soligt och varmt och jag har spenderat på min innergård och bara njutit av solens värme!
Och titt!! vi verkar ha fått en liten bäbis inne hos oss också!!
Och igår var det dags igen! Lite joggning efter jobbet, en runda på 6,3 Km, och mitt mål var åter igen att mina första 5 km skulle hamna under 35 minuter, och visst serru ! 34 minuter senare sa Endomondo-tanten att jag sprungit mina 5 km! Woho, ropa jag tyst för mig själv och saktade ner och gick sista biten!
Mina nya Jätterosa jogging-shorts! WhopWhop!

Inga kommentarer: