söndag 23 juni 2013

But just because it burns Doesn't mean you're gonna die

Förra helgen var riktigt mysig.
På fredag eftermiddag hämta de mamma och Bjarne upp mig och vi åkte ut till landet, laga mat och bara hade en myskväll!
På lördagen kom Ante och Elli dit också, planen var att vi skulle segla med Antes båt, men det blåste så mycket så vi hoppade det och åkte istället hem till mamma igen.

Framåt kvällen lagade vi kvällsmat och hade det trevligt, och så slängde vi ihop en rabarberpaj!
Men ante ville ha Vaniljsås till den så vi "ungdomar" åkte in till Arkösund, där Ante sprang in och handla mjölk, medan Elli och Jag hoppade i och badade lite... eller bada... jag hoppade i två gånger men kom upp Nästan lika fort igen...
Sen på vägen stannade vi till på en liten loppis där jag hittade finaste tidningsstället! Elli var vänlig nog att låna mig pengar och vips så va den min! :)
Söndag..
En blåsig dag, växlande Iskallt och jättevarmt, satt med mor och kollade på fåglar.
Sen kör mamma hem mig, och jag bestämmer mig för att ta hand om disken....
Suck....

Det tog inte lång stund innan jag märkte att det kom vatten ut från golvet. Ringer mamma i ren panik som kom över så fort hon kunde...
Vi hade inte så mycket till val än att riva upp allt...
Ringde Vicevärden så fort vi var klara med det, och han kom över på en gång, ringer rörmokare som kom nån timme senare, och det tog inte lång tid innan vi hittade källan till mitt problem, ett Stort hål i avloppsröret, som tillhör Stamröret!
Så nu är det bara att vänta och få reda på vad som kommer att hända.
Nu när det var Stamröret så står föreningen för det, men måste ringa dom imorgon igen för att höra när/om jag ska få en avfuktningsmaskin, och lite sånt.

Så i veckan har jag levt med plastglas, papptallrik och plastskedar. Vattnet är ju avstängt till köket och det känns sådär att diska i badrummet, men vissa saker Måste jag ju använda så får ta det där då, som kastruller och så...

I torsdags träffade jag Jocke och Krang en sväng och firade in helgen, Jocke hade fått lön och var snäll och bjöd mig på ett par cider :)
Sen blev det midsommar! Och det var en mysig afton med Cissi! Vi åt middag och satt uppe och pratade hela natten!
Sen blev det midsommardagen, med magkramp tog jag mig hem till Cissi, hon fixade te till mig och vi kollade på film resten av dagen.
En helmysig helg efter en lite jobbig vecka!!

Inga kommentarer: