måndag 29 april 2013

There's a battle ahead

En ny vecka, och rätt så skönt att det bara är 4 dagar man jobbar!
Ikväll blir det däremot bara hem direkt efter jobbet för att sova, börjar tiiidigt imorrn, det känns sådär lagon kul...

Men skönt att få sluta tidigt imorrn! Då blir det att gå hem till Cissi, och göra sig iordning till en Valborgs-afton med Robban & Pernilla, Micke, kanske Ante & elli, Vin och bubbelbad!
Det ska bli trevligt!

Men för att backa ett steg sen sist, så måste jag ändå säga att det blev en väldigt lyckad dag på Robbans 30år kalas. Goda smörgåstårtor, kakor och så hade robban köpt med sig en jordgubb/gräddtårta!

Robban fick en 3D/HD-Tv av mamma och pappa, och av Ante, Elli, MosterAnette och mig fick han en dvd-spelare som kan spela upp 3D/HD filmer!
Han såg iaf nöjd ut så det hoppas jag han var med!
Pappa ringde när dom hade kommit hem och berättat att han hade haft det väldigt trevligt, och att han var glad över att jag hade gjort det så fint för robbans skull.
Kul att det uppskattades allt slit man gjort dagarna innan! :)

Sen var det jobb jobb jobb på schemat, Cissi och jag var duktiga att gå ut på en långpromenad på tisdagen, onsdag gick till planeringsdag, en heldag ute på sandvikens gård? någonstans utåt mot rejmyre, en trevlig men lång dag.
Torsdag, morgonfika med cissi, där vi även passade på att göra lite morgonshopping innan jobbet.
Jag har bestämt mig för att vara sådär duktig och försöka hålla mig till en budgetplan (Skadad efter att ha kollat på tonårsbossen... JA). Men varför inte, rätt skönt att ha en lite koll på hur mycket man faktiskt lägger ut varje månad.
Så jag har köpt mig en liten bok som jag nu fyller i alla mina utgifter!!
Och jag måste ju erkänna, nu när man skriver ner alla summor och ser hur budgeten för tex shopping/nöjen/mat minskar så känns det lite som att man tänker lite extra över vad man faktiskt köper.
Men så här tidigt är det ju Omöjligt att säga om det faktiskt kommer hålla i sig, i slutet av månaden kanske jag har slängt den lilla röda boken åt sjutton för att slippa se hur mycket man syndar... hehe

Iaf, på torsdagskvällen blev det middag hos Micke. Fredagsdejt med Cissi, en cider på O'learys för att sen gå på Bio, Oblivion såg vi! Helt ok bio-film.
Lördag, fika på cissis jobb, träffa Carina & Micke och ta en öl ute innan de skulle på företagsfest, hem till Natta för att få träffa henne för första gången på år och dar! Såå underbart att få träffa henne igen! Som jag saknat henne! Sen gick Micke och jag på bio, Iron Man 3, mycket bra film! Sen mötte vi upp natta igen på Munken, och tog en öl innan det var dags att gå hem!

Just det ! Har anmält mig på jobbet för att vara med i Vårruset också!! Livsfarligt och kommer säkert dö, men hoppas bara jag hittar nån som vill dö med mig, KC verkar lite tråkiga här, man vill ju inte springa helt själv!

1 kommentar:

nataber sa...

<3!!! Det var jättekul å se dig i lördags. Å som jag sa, läser allt här ;) puss