onsdag 10 april 2013

Simma eller sjunk....

Bitterheten fortsätter!

Det här är ju inte ok!! Jag tycker inte om att vara så här! Varför ska Allt bara gå emot mig?
Det började förra veckan när jag ringer till Vårdcentralen för att beställa tid för att ta min första Gardasil- spruta.
" Kom på måndag kl. 09.15 "
Är det något jag behöver tänka på innan jag kommer? frågar jag, då jag hört att man ibland måste hämta upp sprutan på apoteket.
"Nej, men du kan ju komma 10 minuter innan så du hinner skriva in dig i receptionen... Och så måste du betala för sprutan så du vet det"

Fine bra! Nu var det klart, bara att vänta till måndag nu.
Och måndagen kom.
Gick till vårdcentralen, fram till receptionen, "ska du betala för besöket?" frågar receptionisten mig... Ja det vet väl inte Jag, men när jag ringde hit förra veckan sa dom att jag skulle det.
Efter mycket om och men, så sa receptionisten att jag visst inte skulle behöva betala, åk upp till plan 4 och vänta i väntrum 3.
Sagt och gjort.
När sjuksköterskan då kommer, så frågar hon om jag skrivit in mig och betalat i receptionen...
Vaa? nej? hon sa att jag inte skulle betala för sprutan?

"Jo men det ska du ju, det är ju bara gratis tills man fyller 20"
Åter igen efter MYCKET om och men och sjuksköterskan ringt ner till receptionen, så får jag då förklaringen att, Jo jag måste betala, och jag måste prata med min läkare som skriver ut ett recept till mig så jag kan hämta sprutan på Apoteket, Och seeeen kan jag komma och dom sticker mig gratis.

Men jag har ingen läkare?? Kunde ni inte sagt det när jag ringde förra veckan när jag bokade tiden? Hur gör jag nu då då?
Hon hjälpe mig att skicka ett mail till en läkare som var på plats på VC denna vecka, så han kunde godkänna receptet så jag kunde hämta ut gardasilen på onsdag, och komma hit igen på Torsdag förmiddag och ta sprutan.

AHH !! Förutom att när jag idag då ska gå och hämta den där jäkla sprutan på Apoteket säger dom att dom inte har den inne, och Inget annat apotek i Norrköping har det heller, Men vi kan beställa så kommer det in antingen imorgon eller på fredag!
Kul jäkla Jul då!!
Måste jag ringa och boka om min tid på vårdcentralen IGEN.

Jag måste ju erkänna att det känns ju inte Alls som att det är meningen att jag ska ta den där jäkla sprutan!

Idag ska jag iaf få mitt paket från DHL så jag kan installera om min nya fina lilla irriterande dator Igen, jag hoppas de kommer och att det går bra nu! Annars måste jag ringa Sony Igen och uppdatera mitt ärende där!

-SUCK-

Inga kommentarer: