måndag 10 december 2012

You've got a warm heart, You've got a beautiful brain

Så mycket som händer hela tiden, och bara saker som man blir glad av!
Förra veckan var jag ju på julshopping och bio, supertrevligt och filmen var så bra som den kunde bli! Supernöjd! När jag kom hem efter bion så satte jag upp mina nya fina julsaker som jag köpt och det mitt vardagsrumsbord är nu Juligt och fint!
På Onsdagen så var det julbord med jobbet, jag jobbade kväll så jag såg till att vi styrde upp en AfterWork istället som julbordarna kunde komma till efter maten. Hamnade på Världens bar och där satt vi ett par timmar och hade det mycket trevligt!
En tidig dag på Torsdagen som börjades med tvättid 07-11, tio i 11 blev jag upphämtad av herr Westin och en Hedberg som jag lunchade med strax innan jag skulle till jobbet!
Sen blev det Fredag, och då var jag schemaledig! Lyxigt värre, och ännu lyxigare blev det då jag började dagen med en Lyx-ansiktsbehandling på Nancy's. Fick av min mor ett presentkort som innehöll en behandling och ett test-kit med deras produkter, Sååå skönt var det och jag kände sig som en ny människa när jag gick hem igen.
Och väl hemma provade jag även min present jag fick ifrån Jocke & Jossan, nagellacksgelé som ska hålla i 2-3 veckor, så nu kommer jag förhoppningsvis ha fina naglar fram till jul, annars är det bara att börja om dagen innan :)
På kvällen kom Cissi förbi och vi tog ett par glas vin, lite cider och snackade skit, det blev tidigt hem för fröken då hon skulle jobba på Lördagen.
Men själv så var det äventyr planerat för mig på Lördagen! Carina kom hem till mig på förmiddagen och vid 11.00 kom Mamma och Bjarne och hämtade upp oss. Bila ner till Österbymo där vi träffade Moster Anette, Så kul att träffa henne igen, var ju flera år sen! När vi väl kom fram så fick vi lunch, dock hade hon missat att jag inte åt annat än fisk,kyckling (och lamm) men åt gjorde jag så klart ändå, jättegod potatisgratäng med sallad och sås, och kött, som tyvärr gav mig Superkramp efter ett tag.


När det blev kväller hos moster så var det dags för oss att bege oss vidare in till den lilla byn, där det var Musikal på G, Albin var en av huvudrollerna ur Hair, och det var Suuuuperbra! Och VILKEN röst albin har!! Killen som man knappt hör vad han säger för han mumlar så mycket, Galet!!!

Albin som Woof i Hair 
 När det var slut var det dags för oss att åka tillbaka till Norrköping, Captin Morgan hjälpte Carina och mig att hamna på rätt humör för att gå till Hugos så fort vi var framme i stan. Klockan slog 12 och det var Carinas tur att fylla 25! GRATTIS! Firade henne med dans drink och cider! Härligt!!

Finaste Carina 25 år!
På söndagen mådde jag som jag förtjändade, men helt ok, tog mig till affären där jag inhandlade bak-saker (socker, mjölk, mjöl, ägg...osv) 100 kg senare var jag hemma och började med bakningen.
Och det började ju sisådär, när jag stod och vispade äggen och smälta smör, så läser jag i receptet att man ska ha Gräddfil, Va fasen!! Bara att pausa allt och springa iväg igen! S U C K !
Men när jag kom hem igen gick allt på räls igen! Och titta så fint det blev tillslut!

Pepparkaksmuffins med vit choklad-frosting och polkacupcakes!


Inga kommentarer: