onsdag 30 juni 2010

And Don't Go Aroud Breaking Young Girls' Hearts

Fredag; 08.40 gick bussen mot Stockholm. Och vi var framme runt 11. Sandra och jag gick och käka lite brunch, typ, och tog sen bussen ut till Gröna Lund, och vi va där ca 5 min innan de öppna. Gud har inte vart där på flera flera år, så jag vart som en 3 åring, och Sandra som älskar grönan vart detsamma. Vi sprang från karusell till karusell, hälsa på alla glatt och galet. Folk måste trott att vi va lätt efterblivna, men Så fruktansvärt kul hade jag de iaf!!
På Grönan stannade vi tills de stängde, tog oss in till stan, hoppade av vid kungsträdgården för att gå in på Thank God It's Friday, men där va de åldersgräns 20.
Gick in till stan, tog t-bana till Slussen, gick till Gamla stan, och där hittade vi någon pub där vi kunde sätta oss på.
Tog varsin cider, och efter ett tag kom en kille, Mark, från Enland och hans kompis från Mexico och satte sig hos oss. och med dom pratade vi med resten av natten typ, Sandra hitta däremot en annan kille som hon hängde lite med.
Sen tog vi t-bana till Centrum, för att missa bussen till Stora Essingen, tog en taxi, 200 kr senare och lite letande så va vi hemma hos min kusin och somna på ett kick.

Lördag; Vakna, duscha, klä sig, vart hämtade av Sandras faster och hennes tjej. Vi åkte runt ett tag, pratade, hittade ett fik där vi satte oss och tog varsin macka.
Sen körde dom ut oss igen till stora essingen, där Sofia va en halvtimme senare kommer för att hämta oss.
Vi kör ut till Salem där Malin och hennes familj bor, och grillning stod på schemat, Vi åt Jättegod Fisk med sallad till och lite mosad potatis.
Efter maten spelade vi kubb, sen vare efterrätt, sen vare film, nåt med " hjälp det regnar köttbullar " ?? urgullig iaf!
Barnen somna och micke somna, kusinerna, sandra och jag va uppe och titta på the ring 1 & 2 och åt ost med kex och oliver.
Sen gick sandra och jag upp, läste och somna.

Söndag, Måndag, Tisdag ; Vakna hos malin, sola, fika med farmor, sola, middag, in till centralen. Medan vi vänta på bussen tog vi varsin cider på o'learys.
På bussen vart de tyst stund och lästid, Callgirl på Manhattan tror jag den heter, men vi vart snart avbrutna då en kille kommer fram och börjar prata med oss.
John, kille från england vars kompisar satt lite längre fram i bussen och drack Whisky, om vi tröttna på boken kunde vi komma fram och umgås med dom.
5 minuter senare kom han tillbaka med sina kompisar, Matt och Nick, och de satte sig och prata med oss under resten av resan.
De skulle med av i Norrköping och när vi va framme följde vi dom till Deli och tog en varsin drink.
Sandra och jag kom överrens om att jag ska bo hos henne och att killarna kunde få sova hos henne under de dagar de bor i norrköping innan de ska vidare till Malmö.
Efter ett par drinkar åkte vi till Sandra, sen satt vi där och spela spel och prata osv.
Somna sent och vakna tidigt, jobbade under dagen, Nyfikna vicky följde mig till stan efter jobbet där vi mötte upp killarna, hamna på trädgården, tog bussen till sandra, handla mat, laga mat, spela spel, dricka, prata, lyssna på musik, dansa, spela twister, sova!
ännu mindre sömn denna natt, Kom till jobbet, prata med bettan, Halvdag! Såg till att sluta kl. 12.15
Gick upp till sandras jobb, vänta in killarna, fixa bussbiljetter till dom, parkhäng, trädgårn, hämta deras väskor, babyl.
Och där satt vi tills det var dags för dom att gå ner till bussen. Följde dom så de hamna rätt och sa hej då.

De va riktigt trevliga, och det va roligt att ha träffat dom under dessa dagar. Känns som de vart här jättelänge, och inte alls bara tre dagar. Kändes lite sorligt att säga hej då när de skulle på bussen.... Men sån är jag!

' And Don't Go Aroud Breaking Young Girls' Hearts...
Michael Jackson - Billie Jean '

Inga kommentarer: