fredag 16 november 2012

The hills are alive...


San Francisco! Vad ska man säga, min fösta tanke var, 'det va ju inte så jäkla backigt här som man hört talas om'

Men Ack... Två minuter senare såg jag det, skräcken själv, och det kändes som om det var 90 graders lutning, galet!

Långa promenader har det blivit här, men värt vartenda steg! Igår så gick vi till "golden gate bridge" och gick även en bit ut, såg Alcatraz, tog en härlig promenad i solen till Fishermans Wharf, där vart det shopping och lunch, sen gick vi in på Aquarium of the bay där man gick i tunnlar och såg massa fiskar, sjöstjärnor, bläckfiskar och hajar. Sen gick vi runt på Pier 39, såg massa sjölejon som låg och solade på en brygga.

På vägen hem gick vi Återigen i Uppförsbackar, hur det nu är möjligt, staden som Bara går uppför och aldrig nedför!



Lite thaimat på det och (!!!!) en Öl ute! Japp! Ni läste rätt! Sara Hellberg beställde sin första öl ute, drack upp den och tyckte typ om den! Prohibition tror jag den hette. En öl från san fran, mycket spännande!

Bokade rummet på hotellet en extra natt, Apdyrt, men vi vart för slappa för att leta nytt, och idag har vi gått runt i en annan del av stan,

En fika på en hippie-gata, ashbury hight (??) hur den nu stavades... Där jag tog en islatte "audrey hepburn" med vanilj, karamell och kanel, Såå god!


Och så hamna vi på en skivaffär som (enligt bartendern igår) var den bästa i USA, och jäklar i mig, en gammal bowlinghall Smockad med Lp/Cd/ Dvd'er och kassettband typ, efter två timmar typ hade jag och Krang gått igenom kanske hälften av lp-skivorna och det räckte för oss!

Dags att gå vidare till golden gate park, som fick två tummar ner tyvärr, Gigantisk, men inte särskilt parkig, bilvägar gick genom hela parken, och allt man ville se i parken kostade pengar, Kändes som att gå till Liseberg utan karuseller :(

Indisk kvällsmat, som när jag var klar såg orörd ut, så mycket, men vart så mätt och väldigt billigt, en drink på en mysig pub, och sen hem till hotellet igen!

Imorrn åker vi mot bakersfield, för att sen åka till Vegas! Se om vi har internet på hotellet där, annars får det bli uppdatering igen i L.A

Fick även ett mail om att min mamma färgar håret! Nu är hon ljushårig och så fin!

Får nästan hemlängtan när man tänker på mamma och pappa! Finaste föräldrarna!


Och så börjar man sakna sina bröder och alla ens vänner!


Ni finns i mina tankar!

Inga kommentarer: