måndag 12 november 2012

Oh Danny boy

Venice, santa Monica, Hollywood, all you need in los angeles!

Så ljuvligt man kan ha det.
Men en liten uppdatering får det bli!

Flygresan hit var lång, men det var värt varenda timme! Och så underlättades det med att vi kunde välja film att kolla på och att det inte var ett fullt flyg.  Dark shadows var första filmen vi såg, sen fick vi mat, efter det vart det savages, sjukt konstig film, Krang flyttade bak till sätena bakom oss och så satte jag på den nya spiderman och snosade resten av resan.

Så kom vi in i landet!

När vi kom till hyrbilsstället graderade vi upp oss till en cab ist för en liten minibil till ett skapligt pris! Och så va de bara att gå till parkeringen och välja vilken bil vi ville ha, nycklarna satt i dörrarna och de kändes helt fel att bara ta en bil Men kul.

Utan gps tog det oss lång tid att hitta till vårt hostel, men skam den som ger sig!

På fredagen gled vi runt i L.A med caben nere, jag fick övningsköra lite på en parkering och så köpte vi en gps! Värt vartenda öre!

Åkte till griffith observatory kolla ut över staden och såg Hollywood skylten. Magiskt!

På kvällen gick vi runt bland pubarna runt hostelet och konstaterade att Danny's var det trevligaste stället med Sangria som är min favorit.

Bartendern är så lik skådespelaren i My name is earl, fast en yngre och sötare version av honom!

Lördag: promenad längs med stranden upp till santa Monica, kollade till 3rd promenad som är en shoppinggata, där inhandlades converse och Krang hitta en fin kavaj.

Jag hittade även en fin kavaj på en vintage butik där vi bor och tänkte, varför inte!

Upp byta om, ner till Danny's för att äta en mkt god kalkon-burgare, över till larrys för en drink och tillbaka till Danny's igen, träffade massa trevligt folk och vid tolvslaget fick jag en drink av bartendern som säger "happy birthday!"

Yaay! Nu var det även min födelsedag här i USA också.

Söndagen var Min dag!

Promenad till santa Monica igen, för att gå runt på piren där! Äta corndog, pretzel, skittles, och åka karusell.
Tillbaka till venice för att vila, för att gå tillbaka igen till S.M då Krang beställt bord på restaurang för oss! Supertrevligt ställe med suupergod mat!

Och nu blir det en tidig kväll, upp tidigt imorrn för att åka mot san francisco.
Lev väl tills nästa gång!