söndag 13 juli 2014

A travel in time...

Ok, så för ett par veckor sen kom min mor och påminde mig om att jag inte uppdaterat här på ett tag… Ett bra tag! Men nu är det dags igen!!

Let’s rewind… Köket blev klart förra året, lagom i tid till Thanksgiving, och min födelsedag, så jag passade på att slänga ihop en födelsedags/thanksgiving/invigning av köket fest! Det våras för Knytkalas och jag stod för Kalkonen, And oh boy, it was a success!!

Fast forward… och det var dags att fira jul! Den firades som vanligt hemma hos mor, men detta år fick vi även ner farmor och far, och jag styrde upp en rejäl julmiddag hemma hos mig, så far fick se hur köket blev! När de åkte hem senare på kvällen så stannade bröderna kvar och vi såg på lite filmer, en lyckad julhelg om jag får säga det själv.

Fast forward… snö slask och vintertid i februari, och jag flyr landet! Jag fick äran att följa med Herr Finn och hans familj på en familjeresa till Jamaica! 16 dagar sol, bad och äventyr, och det är inget man tackar nej till! Träffade trevligt folk, såg vattenfall, åkte på ”krokodil-safari”, besökte Romfabriken Appleton estate, snorklade, badade i kristallblått hav och solade på en kritvit strand varje dag!

Fast forward ’til today! Nu jobbar jag min sista natt innan jag går på min semester! Bara 6,5 timmar kvar, och vad jag längtar! Och den är planerad in i Minsta detalj… För att börja semester ska jag träffa min syster Elin på en fika, för att senare möta upp min bror och gå på bio, för att komma hem och Storstäda resten av natten, för på måndag… Då smäller det! Då flyr jag landet igen, men denna gång med Bästa Cecilia Rosén, en hel vecka på Cypern, sola, bada och dricka drinkar Varje dag! Varför inte! Man lever bara en gång! När jag kommer hem blir det att tvätta och packa om resväskan, för att åka upp till far som tar med mig på en weekend i Venedig!! Och vips så tog semestern slut, men ikke att gråta över, för jag jobbar bara två nätter och sen blir schemaledig en hel vecka till! BONUSSEMESTER! Frågan är då… Munken in the park med min syster och mina vänner, eller en tripp till Stockholm för att träffa Abby? Om jag ändå kunde lura ner honom till Norrköping skulle det vara perfekt!

See ya’ soon, with more updates from Cyprus!

Inga kommentarer: