onsdag 10 juli 2013

I can't make your heart feel something it won't

Gud!
Här tänkte man att man skulle skriva lite i bloggen, och det är något som inte Alls fungerar som det ska! Så vi får väl se om man får ut något inlägg idag!

Helgen som var, var helt underbar!
Åkte iväg med Cissi i torsdags, direkt efter jobbet, till Uppsala!
Där mötte vi upp pappa, och vi åkte hem, lämna våra saker för att sen åka till stan och käka på restaurang! Hur mysigt som helst!

Sen på fredagen var det roadtrip som gällde!
Upp skapligt tidigt, för att få i sig en morgonkaffe innan det var dags för oss att åka till IKEA!
Och   Ä N T L I G E N ! !  Kunde jag beställa mitt kök!!
Det gick Hur snabbt och smidigt som helst! Vi gick och tog en kaffe medan personalen la in beställningen, sen ringde dom mig när det var dags för mig att skriva under alla papper.

Sen när vi var klara var det dags för lunch. Så vi åkte ut till .... hrmm nåt ställe... Jättemysigt vid vattnet, och åt luch där, och sen bilade vi runt lite, åkte till stan (där det bjöds på shopping) och sen hem, packa och iväg till Stockholm!
Där hälsade vi på Cissis farmor, som vi även bodde hos de närmsta dagarna!
En lugn kväll hemma hos henne innan vi alla somnade in gott.

Lördag. Stadsdag!
In till Stan, mötte Cissis syster, gick på en liten shoppingrunda, gick till Fröken Söt (mysigaste butiken med sötaste kläderna) Lunchade, och sen gick Cissi och jag ut på äventyr, gick till Stadsmuseét, och medeltidsmuseét, och sen tog vi en promenad längs med vattnet, hem till hennes farmor igen!

Mina nya finisar!!
Käka lite kvällsmat, dricka lite vid, piffa till oss lite för att ta pendeln till skanstull, där vi letade oss fram till Trädgården. Mötte Finaste Abby, och hade en Helkväll ute!! Jag hade SUPERTrevligt! Och jag hoppas att Cissi med hade det trevligt! (Dock fick ju jag Världens skavsår framåt småtimmarna, och var tvungen att sitta ner en hel del, men jag hoppas det inte gjorde alltför mycket)
Spybar, donken och taxi hem, det var ett äventyr (och smärtsamt) men så kul att träffa min Abby igen!
På söndagen fyllde Fröken Cissi år!! (OCH min Mamma som vi absolut inte får glömma bort!!) Men vi var i sthlm, och träffade en av Cissis kusiner, med respektive, och vänner till Cissis Farmor! Ut på Djurgården där vi grillade och hade en Härlig picknick i det Härliga vädret!!
Sen har jag varit hemma lite, gjorde en halvtappert försök att möblera om lite snabbt, men mest för att hämta lite mer saker och vattna mina blommor!
Och titt!! Äntligen har jag ett "golv" i köket, iaf så slipper jag ta ett skutt varje gång jag ska till kylen! Underlättar när det är dags att packa ner resten av köket i kartonger och plocka ner resten av skåpen!
OCH!! Min tråkiga blomma som jag fick av mamma (som bara varit bladig och Grön) Har Äntligen fått små knopp!!
Åhh Äntligen ska den blomma och bli FIN!! Och så bor jag inte ens hemma och får kolla på underverket :(

Inga kommentarer: