tisdag 30 oktober 2012

Se alla männskor, som gråter skrattar och lider

Ohh Jag börjar bli så nervös nu!!
Det är ju sjutton bara en vecka och två dagar kvar innan jag ska åka!! O.M.G
Och jag har massa att göra fram tills dess! Jag måste tvätta, städa, hitta allt jag ska ha med mig, sen har jag planerat in fika med först en Albin imorrn, och fika direkt efter med en Liman, på torsdag har jag fått en tvättid, Dock så har vi bara EN maskin nere i tvättstugan, så jag ska se om jag kan tvätta på söndag igen, på fredag ska jag träna med cissi efter jobbet, och pyssla, lördag är de halloweenfest, jobbar natt måndag och tisdag, packa och bubbla med cissi på onsdag, sen Smäller det! Big time!
------------------
Helgen som var har man iaf hunnit med en massa, som inte alls har med Usa att göra.
I fredags när jag slutade jobbet mötte jag Cissi på stan, vi köpte lite pysselsaker och vin och gick hem till mig. Pyssekväll deluxe, från typ 18-23 satt vi i köket med lim, glitter, pärlor, tyg, fjädrar osv och när vi äntligen var klara satte vi på en film som jag toksomna ifrån efter 10 minuter :)
Lovar att visa resultatet av pysslet efter halloweenfesten!! :)
Och så var de lördag, Cissi gick till jobbet, under tiden duschade jag och packade väskan, mötte fröken 2 timmar senare på stan, för att där köpa till mig ett par strumpbyxor.
Kalas stod på schemat, så vi gick hem till Cissi för att göra iordning oss, och laga middag. Två herrar vid namn Westin och Krang kom förbi och vi åt en ljuvlig paj med tomat/mozzarella och Basilika med sallad och bröd som tillbehör.
Sen pälsade vi på oss och gick vidare, hem till födelsedagsbarnet Emma som fyllt 29. Väl där träffade man lite nytt folk, en Joakim, en Elli och ett par bröder, och det var en mycket trevlig afton!
Klockan närmade sig tolvslaget och vi kände då att det var dags för en frisk promenad ut till värmekyrkan där klubben Pop-Orange höll sig till denna lördagskväll!
Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag hade det riktigt roligt! Dans, skratt, kramar och pussar! Allt man behöver för att få till det där lilla extra.
Efter orange följde jag med Cissi och Jocke till olympia där det inhandlades nattemat, och för första gången på... vet inte hur länge nu, så köpte jag med mig en pizza hem (!!), som vart söndagens frukost, omnomnom!!
Söndag... mötte Cissi på stan för att strosa runt lite, och så gick vi hem till henne där hon bjöd på kaffe, och jag bjöd på mina kolakakor som jag ett par dagar tidigare hade bakat, till kaffet satte vi på "Ringaren i Notre Dame" som jag köpte när vi va på stan.
Efter den satte vi på filmen "Nine" (har jag för mig att den hette) och åt lite rester av Pajen. Sen lite mer kakor och kaffe till filmen "Ghost ship". Lite tv-tittande innan vi gav oss ner till stan igen för att möta Westin, Bio-dags "Skyfall". Gillar man Bond älskar man väl filmen. Jag är väl sådär måttligt förtjust men älskar bio, så jag satt där och snosade lite bredvid mina fina vänner. Kom hem efter Tolv och somnade direkt.
En stressig jobbdag på måndagen väntades och det var fullt upp hela tiden! Så när jag slutade vid halv fem var det bara att gå förbi affären och hem direkt.
Cherry-Coke, ädelost på tub och rostat bröd framför massa serier gjorde min kväll innan jag somnade sött med min gosigaste teddybjörn i famnen!

Idag fick jag sovmorgon, började klockan 12, så upp och hoppa och iväg till badhuset för att simma några längder, och sen vidare till jobbet!
När jag slutar blir det yoga och middag med Cissi. (tredje tisdagen i rad som faktiskt inte är helt fel! Vad är det som har hänt!! Lyckan är total)

Inga kommentarer: