fredag 3 december 2010

It all revolves around you...

Ljuvliga fredag, och bara sex timma kvar att jobba...

Fick sms av mor imorse, om att man kunde få en gratis förundersökning hos memira den 8/12, så jag vakna, och ringde dom, och från och med nu till onsdag kl. 15 får jag enbart ha glasögon på mig... Hemskt!!

Igår va jag på jobbfest. Jag stod för köttbullarna, men min vackra mor hjälpte mig! dock vart hon nog lite småsur för att jag inte ens smakade köttbullarna. Men dom på jobbet sa iaf att köttbullarna var goda!
Så det va glögg när vi kom, sen mat, sen julklapps-spel! Jättetrevligt, jag vann massa kaffekoppar (som va ett paket) och en kavel ( som jag i flera år tänkt att köpa )
Sen tog jag och sofia våra saker och traska hem.
Trött och med huvudvärk kom jag hem till skarphagen och hämta upp joel på vägen hem. Han åt kvällsmat hos mig och sen gick han hem efter ett par timmar.

Imorgon kommer tydligen far till norrköping, tillsammans med sin nya 'flickvän' (om man säger så om 50+ åringar höhö )
Så det ska bli spännande! Sen är de pyssel och kanske middag hos joel, (om det inte blir middag med far dvs.

Nu vill jag bara att joel ska bli frisk ! och att sandra finner tid och att jag finner tid så vi tre kan pyssla och baka ihop som vi vill! (som Jag vill) Men det verkar hela tiden dyka upp saker här och där.

' It all revolves around you...
Ewan McGregor, Nicole Kidman - Come what may '

1 kommentar:

Team Novius sa...

Hej.


Jag arbetar på Novius ögonklinik och noterade att du skulle på en förundersökning och tolkade din text som att du vanligtvis använder linser.

Steg 1. Det är väldigt viktigt att du går 5 dagar utan linser innan mätningen (förundersökningen) för att värdena skall vara exakta.

En felaktig mätning kan ge ett felaktigt resultat som i förlängningen påverkar din syn negativt.
(Har du hårda linser är det 7-10 dagar som rekommenderas).

Steg 2. Var uppmärksam på Vem som genomför din förundersökning. Det är klokt att låta den sertifierade ögonläkaren själv utföra mätningen då det handlar om vård och inga vanliga glasögon eller linser som går att byta ut.

Steg 3. Har dina ögon de rätta förutsättningarna för en lasikbehandling, förslagsvis InLASIK (femtosecond) så ger det ett bättre resultat.
World wide har det gjorts ca: 40 miljoner behandlingar där Lasik står för 39 miljoner av dem.
Den övriga miljonen, dvs. ytbehandlingar, ger ofta mycket sveda och verk efter själva ingreppet.

Sammanfattningsvis:
5 dagar linsfri
Certifierad ögonläkare
Intralase

Lycka till nu:-)