söndag 25 augusti 2013

It’s not a cry you can hear at night


Det är nu man börjar tänka... VARFÖR anlitade jag inte någon som jobbade dygnet runt hos mig för att sätta ihop mitt kök?
Hade jag gjort det hade jag säkert haft ett kök för.... Två veckor sen? När köket kom!
Inte för att jag inte är tacksam för Jespers hjälp... och alla andras hjälp... För GODE GUD Så tacksam jag är!!!
Men det blir ju så svårt när vi jobbar ihop, jobbar inte jag jobbar han, är han ledig så jobbar jag... och varje gång vi väl börjar jobba med köket, och tar Ett stort steg fram och jag börjar se ljuset.... Så händer det Alltid något och vi tar 10 steg bakåt... och ljuset släcks som en ljuslåga ute en regnig stormnatt.

Modet sjönk till botten igår och jag var bara så trött på Allt!!
En deppig dag hemma och somnade innan klockan hann slå 23.00

Vaknade upp idag, Nytt hopp och nytt mod!
Träffade Andreas och Elli och vi spenderade förmiddagen på badhuset, Ante och jag lärde Elli att Crawla, och jag lärde mig att dyka.

När jag kom hem la jag mig i sängen (som nu för tiden är min soffa och mitt matbord, tre rum i ett) och kollade på tv.
Efter ett tag kände jag att jag höll på att somna, och tänkte, Nej för faaasen!! NU får de räcka!
Gick upp och började möblera om!
Det kanske inte är vackert hemma hos mig, men det har det inte varit på 2-3 månader, men nu har jag Äntligen en soffa, en Fåtölj OCH ett vardagsrumsbord (i form av en kista, men bättre än Inget!)

En timme gick väl åt till det projektet, kanske två, och jag kände mig nöjd, satte mig i fåtöljen och log.
På med sminket och en promenad till Cissis jobb för att lyxa till det med en kaffe och titta på när hon jobba.

Imorgon kommer Jesper hem till mig igen och nu ska de sista skenorna upp på väggen och vi kan på Riktigt (!!!) börja med att få ihop mitt kök!! Han är ledig i veckan, och det är jag med och jag ska Tvinga honom att hjälpa mig (även om han gråter blod till slut).
Jag vill känna att jag har kommit Någonvart innan jag åker till USA den 3e september, och GUD FÖRBJUDE att något ska komma i min väg nu!


Nu har jag fått upp min glöd igen till en spridande Eldvåg och Inget skall stoppa mig nu!!  

Inga kommentarer: