söndag 28 juli 2013

Saying nothing, that's enough for me

Mmmm Hur ska man inte spendera en söndag, om inte med härliga vänner, fika och shopping, och med sin syster med en kvällsfilm!
Breakfast at tiffany's har precis satts på!

Helgen som var har varit väldigt bra! I fredags var jag ute på Världens Bar med Anders från jobbet, och så kom Lillasyster Elin förbi, sen mötte vi Ante och jag följde med honom och hans vänner vidare till Arbis, och Cromwell.
Väldigt väldigt trevlig kväll!
Sen i lördags va de att gå upp tidigt och möta mamma, vi åkte till Mediamarkt där jag shoppade loss på en Diskmaskin och en Tvättmaskin, och världens snällaste mamma hjälpe mig så Sjukt mycket med dom.

Sen på kvällen bjöd Cissi mig på potatisgratäng med Sallad, Supergott var det!
Efter maten gick vi hem till herr Finn, där det var avskedskalas för Dennis som flyttar till Kanada i ett halvår.
Galen och rolig kväll!

Senaste tiden har varit rätt så lugn, jag har jobbat lite natthelg, solat och haft det mysigt!
Förra helgen var jag ut med rollspelsgruppen , sola och bada och grillade, och så spelade vi klart vårt uppdrag i rollspelet, det var spännande och alla höll på att dö under spelets gång!

Och så kom även Cissis födelsedagspresent i posten!
Jag hoppas att hon blev glad över den!
Köpte en varsin ring till henne och mig, Claddagh- ring, Jag tyckte iaf min ring :P
Och så har jag målat en del, dels i min kassabok (för varje månad) och sen även annat.
Nu när jag läst så mycket Sagan om isfolket blev jag inspirerad att försöka rita en som skulle vara "drabbad"
Asså! Nu är ju jag bara nybörjare på det här med att rita, så hon ser ju lite konstig ut... men jag blev ändå rätt så nöjd... förutom att hon ser lite skev ut.... haha
Men övar man inte så lär man sig aldrig har jag hört!

Och så har jag varit hemma i min lägenhet, möblerat om lite så jag ska få plats med mitt nya kök som kommer snart... så för att få lite fri yta blev det att slänga upp ett bort på sängen tillsammans med micro och flyttkartong.
Så har jag även vattnat mina blommor och tomater, och dom är så fina!! hoppas bara att det blir nåt av mina tomater!
Sen en ny serie som har kommit, med David Tennant... Den verkar faktiskt rätt bra, och är Tennant med Kan den ju bara inte vara dålig!! Broadchurch heter den!
I veckan som kommer så blir det att pyssla lit hemma i köket, Jesper ska hjälpa mig att få ner de sista skåpen, och sen kommer mamma och hjälper mig att köra allt till tippen!
Guld värd är hon, den där Mamma :)

Inga kommentarer: